آيا قهوه‌ ي سبز لاغركننده است؟

كم كردن وزن٬ چربي سوزي و رسيدن به تناسب اندام دغدغه اي است كه در سرتاسر دنيا مردم با آن دست و پنجه نرم مي كنند. براي كاهش وزن روش هاي گوناگوني پيشنها مي شود اما اخيراً مكمل‌هايي با نام دمنوش قهوه سبز سهله وارد بازار شده است كه ادعاي چربي‌سوز مي‌كند. شايد افراد زيادي هستند كه به دنبال لاغري بي دردسر و راه هاي سريع هستند. با ادعاي توليدكنندگان مكمل‌هاي قهوه سبز اين گياه داراي اثرات كاهش وزن است. علت اصلي كاهش وزن با مصرف قهوه معمولي محتواي بالاي كافئين آن است.از ويژگي هاي كه كافئين قهوه سبز مي توان به تحريك چربي سوزي٬ سركوب چربي‌سازي در بدن٬ افزايش سطح انرژي بدن و اثرات گرمازايي اشاره كرد. در حقيقت كافئين موجود در قهوه سبز لاغري بسيار كمتر از قهوه معمولي است. در حدي كه نمي توان علت اثرات لاغري اين گياه را به كافئين آن نسبت داد. در واقع مواد شيميايي ديگري مانند كلروژنيك اسيد موجود در اين گياه علت اثرات لاغركننده آن است.
آيا قهوه سبز لاغر كننده است
مصرف قهوه سبز رژيمي با تاثيري كه بر كاهش اشتها و ايجاد سيري مي كند باعث كاهش وزن شده و به تناسب اندام كمك مي كند. از خواصي كه نوشيدني قهوه سبز اصل در اين زمينه دارد چربي‌سوزي قوي و كاهش اشتهاي موثر است. اين نوشيدني سريع‌الاثر بوده و كاهش وزن باور نكردني به دنبال دارد. با مصرف قهوه مي توان از خواص انرژي‌ دهنده آن در طول روز بهره برد. روش هاي طب سنتي و داروهاي گياهي براي لاغر شدن نسبت به داروهاي شيميايي عوارضي به همراه ندارد. متاسفانه اين روزها بازار پر از داروهاي شيميايي شده كه مژده ي لاغري و كاهش وزن را به مخاطبان مي دهد. مسلما مواد شيميايي خطرات و عوارض جانبي فراواني به همراه دارد. در حالي كه طب سنتي با استفاده از روش هاي درماني گياهي و سالم درمان موثرتري را پيشنهاد مي كند. شايد در ميان شلوغي بازار دارو و روش هاي رسيدن به تناسب اندام انتخاب سخت باشد اما با كمي تحقيق و مشورت با افراد متخصص مطمئنا قهوه ي سبز را بهترين روش خواهيد دانست.
مصرف قهوه سبز لاغر كننده است
شايد اين سوال براي همه پيش بيايد كه آيا دمنوش لاغري سهله واقعا لاغر كننده است؟ شايد خيلي ها اين نكات مثبت را تبليغات توليدكنندگان مي دانند اما در حقيقيت قهوه ي سبز حاوي نوعي آنتي‌اكسيدان قوي است. با توجه به مطالعات انجام شده اين آنتي‌اكسيدان به تنظيم فشار‌خون كمك مي كند. علاوه بر اين نوشيدني قهوه ي سبز به مقاومت در مقابل انسولين و كنترل قند خون به بدن كمك مي رساند. با توجه به خواص بي نظير اين ماده ي گياهي بايد به دفع شديد صفرا و به‌دنبال آن كاهش كلسترول در بدن نيز اشاره داشت. علاوه بر اين موارد ذكر شده، قهوه سبز مانع جذب برخي قندها مي‌شود. كه در‌ نتيجه اختلال در جذب قندها، مانع ورود انرژي زياد به بدن مي شود. اين نتايج بدست آمده طي تحقيقات و مطالعات انجام شده كسب شده است.

 

اما مطمئنا آزمايشات بيشتري به روي اين ماده انجام مي گيرد تا علت اين ويزگي هاي معجزه گر بيشتر روشن شود. شايد سوال خيلي ها در مورد مصرف قهوه ي سرد اين باشد كه آيا مي توان به هر اندازه در طول روز مصرف كرد؟ مطمئنا زياده روي در هر امري پسنديده نيست. براي كسب خواص مفيد دمنوش قهوه سبز نيز بايد آن را در حد منطقي مصرف كرد. در غير اين صورت به جاي فايده، به بدن ضرر مي‌ رساند. اگر قهوه سبز بيش از اندازه مصرف شود نه تنها مفيد نيست بلكه مشكلات و عوارضي را به‌دنبال خواهد داشت. مصرف افراطي اين نوشيدني باعث افزايش ماده در خون مي‌شود كه مي تواند باعث سفت شدن ديواره قلب و عروق شود.

 

قهوه سبز لاغري , قهوه ي سبز , خريد قهوه سبز , دمنوش قهوه سبز , قهوه ي سبز لاغري , چاي قهوه سبز , قهوه سبز اصل