قهوه سبز با قهوه معمولي چه تفاوتي دارد؟

قهوه به عنوان يكي از پر طرفدارترين نوشيدني ها سالانه به مقادير فراواني در سراسر جهان مصرف مي شود. همه ي ما با قهوه معمولي كه روزانه مصرف مي شود آشنا ستيم اما اين روزها نام قهوه بر سر زبان ها افتاده است. شايد بعضي ها فكر مي كنند قهوه سبز محصولي متفاوتي است و يا اينكه در اثر تغيير زنتيك بوجود آمده است اما حقيقتا قهوه سبز همان دانه‌هاي قهوه معمولي هستند كه فرآيند رُست شدن هنوز روي آن ها صورت نگرفته است. دانه هاي سبز قهوه حاوي تركيباتي است كه به آن ها كلرژنيك اسيد گفته مي‌شود. كلرژنيك اسيد يك نوع آنتي اكسيدان است كه كاهش فشار خون و همچنين چربي سوزي را به دنبال دارد. دانه هاي سبز قهوه ي اوليه را رست مي دهند و به رنگ قهوه اي در مي آيد كه ما به صورت روزانه مي بينيم. هنگامي كه دانه‌هاي قهوه رُست مي‌شوند بطور چشمگيري كلرژنيك اسيد آن كاهش مي يابد. به همين دليل قهوه سبز سهله نسبت به قهوه‌‌‍‌هاي تفت شده داراي خواص بيشتري است. با اين حال مي توان گفت كه قهوه ي سبز با قهوه هاي معمولي تفاوت هاي ويژه اي دارد و تفاوت آن ها تنها در حد تفاوت رنگ نيست.
تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولي

ماده مؤثر موجود درقهوه ي سبز كلروژنيك اسيد است كه بر اساس مطالعات انجام شده اين ماده به عنوان پيشگيري كننده از ابتلا به بيماري‌هايي چون بيماري‌هاي كبدي، سنگ كيسه صفرا، سيروز كبدي، سرطان كبد، ديابت، مقاومت به انسولين، فشار خون و يبوست و …. شناخته شده است. علاو بر اين محققان از اثرات لاغركننده قهوه سبز تاكيد دارند. ميزان كلروژنيك اسيدي در قهوه معمولي و هم قهوه سبز لاغري موجود است اما مقدار آن در قهوه سبز به مراتب بيشتر است. به شكلي كه در هر ليتر قهوه معمولي يا قهوه سياه ۵۰۰-۸۰۰ ميلي گرم كلروژنيك اسيد وجود دارد كه اين مقدار در قهوه سبز بسيار بالاتر از قهوه معمولي است. قهوه معمولي از كافئين بيشتري و قهوه سبز لاغري سهله از كلروژنيك اسيد بيشتري برخوردار است، كافئين باعث افزايش فشار خون مي شود و با مصرف قهوه معمولي انرژي در بدن افزايش مي يابد. درنتيجه باعث افزايش فشار خون، ضربان قلب و فعاليت سيستم قلبي عروقي بدن مي شود. اما در مقابل آن كلروژنيك اسيد كاهش فشار خون را به دنبال دارد. درنتيجه قهوه ي سبز سهله به دليل دارا بودن كلروژنيك اسيد بالاتر و كافئين كمتر اثرات ضدفشار خون دارد.
تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولي

تفاوت قهوه سبز با قهوه معمولي بيشتر از ان چيزي است كه گفته شد. مقدار كلروژنيك اسيدي كه در قهوه سبز موجود است نسبت به ساير قهوه هاي معمولي بسيار بيشتر است و به همين علت از اثرات متابوليسمي زيادي برخوردار است. علاوه بر اين قهوه سبز و قهوه معمولي در مقدار كافئين تشكيل دهنده نيز با هم فرق دارند. قهوه سهله نسبت به قهوه معمولي داراي طعمي بسيار تلخ و عطري دل انگيز است. قهوه ي سبز حدود ۲۰ درصد از كافئين قهوه معمولي را در خود دارد. به همين علت قهوه سبز عوارض كافئين زيادي كه در قهوه معمولي وجود دارد را ندارد و به جاي آناز مقادير بسياري كلروژنيك اسيد برخوردار است. همانطور كه گفته شد قهوه سبز در واقع همان قهوه معمولي است با اين تفاوت كه هنوز نرسيده است و رنگ آن سبز است كه نشان دهنده كال بودن و نرسيدن قهوه است. امروزه به دليل دغدغه ي مردم براي رسيدن به وزن دلخواه و برخورداري از تناسب اندام مصرف قهوه ي سبز طرفداران زيادي ويدا كرده است. همچنين توليد كنندگان دست به توليد قرص هاي مكمل و نوشيدني هاي مكمل قهوه ي سبز زده اند و بازار اين محصول را حسابي داغ كرده اند. طعم تلخ مزه قهوه در نوشيدن اين نوع قهوه به چشم نمي آيد يشتر به دمنوش هاي گياهي شبيه است.

 

قهوه سبز لاغري سهله , قهوه ي سبز سهله , دمنوش لاغري سهله , چاي سبز سهله , چاي لاغري سهله , دمنوش سهله